top of page

תיאור תפקיד - מה זה ולמה חשוב לפרק אותה היטב...

                                                    

 

תיאור תפקיד – למה חשוב להכיר היטב לפני מכרז?

בכל פעם שניגשים להתמודד על תפקיד מסוים, בכיר או זוטר, המסע מתחיל מתיאור התפקיד שראיתם.

בסקטור הציבורי ובשירות המדינה בפרט, מדובר בפורמט די קבוע שאם נכיר אותו ונלמד לקרוא ולהבין במה מדובר, הסיכויים שלנו לזכות גדלים.

אז מה יש לנו?


🗝️ בראש המסמך – מס המכרז והמשרה, סוג (פומבי/בינמשרדי/מיועד לאוכלוסייה מגוונת ועוד), תואר המשרה, כמות המשרות לאיוש, היחידה, המשרד, המיקום הגיאוגרפי, הדרגה והחלקיות. מדובר בפרטים טכניים אך חשובים – אולי לא שמתם לב שהמשרה בת"א, שמתח הדרגות פחות מתאים (גבוה/נמוך מדי) שמדובר במשרה אחת או 5 – כדאי לדעת.


🗝️ שם היחידה והמשרד – בשלב זה, כדאי להכנס לאתר המשרד, להתוודע לפעילות, ליעדים, להיקף, לייחוד וכמובן לקרוא על היחידה – להתחיל מלראות את מיקומה במבנה הארגוני ולקרוא עליה באתר המשרד. נכון, לפעמים המידע יהיה מועט אבל בואו, עדיף מכלום נכון?


🗝️ החלק הבא, החשוב ביותר – תיאור התפקיד.

כאן אמור להיות פירוט של 5 – 10 משפטים של מהות התפקיד, מה זה כולל. את התאור צריך מחד לקרוא בעיון רב, להשוות מול קורות החיים שלכם ומאידך לקחת אותו בעירבון מוגבל, כי לעיתים, בוא נודה על האמת, התיאור לא מאוד מדוייק... יש מצב שתכולת התפקיד בפועל פחות זוהרת, ואולי שונה בתכלית... אבל זה מה יש ועם זה ננצח!


🗝️ דרישות הסף – נחלקות לשניים:

השכלה וניסיון.

עם ההשכלה – אין הרבה משחקים, או שיש לכם את התואר הנדרש או שלא.

ניסיון – כאן זה כבר יותר מורכב כי לפעמים ההגדרה רחבה (במתכוון) ונתונה לפרשנויות שונות.


🗝️ דרישות נוספות רצויות – אם דרישות הסף הן תנאי בל יעבור (must have), כאן הכוונה היא ל – nice to have.

מדובר ברשימה של כישורים אישיים (כמו יחסי אנוש מצוינים) ובמיומנויות וניסיון (ניסיון בפיתוח הון אנושי ופיתוח ארגוני, ניסיון ניהולי ועוד). מה שחשוב זה לחשוב באמת – האם אתם עומדים בכל אחת מהן ומה תענו כשישאלו אתכם בהתייחס לתחום בו אין לכם ניסיון קודם.


🗝️ הערות – מידע נוסף, מינהלות ועוד, לקרוא עד הסוף בבקשה!


סיכום:

1.     קראו היטב את תיאור התפקיד, השוו את הנדרש למה שכתבתם בקורות החיים שלכם, עדכנו אם אפשר, וחשבו כל הזמן על מידת ההתאמה שלכם לתפקיד, אמיתי. יש מצב שתגידו – ואללה, לא מלהיב אותי, לא באמת מתאים לי, עדיף לגלות בשלב זה ולא אחרי שעבר התחלתם.

2.     עשו את כל הבדיקות האפשריות – באתר המשרד, בגוגל, בקבוצות ייעודיות, שאלו חברים וקולגות ונסו לברר פרטים נוספים על התפקיד/האגף/המשרד/הנפשות הפועלות.

3.     אל תניחו הנחות, אם משהו לא ברור – נסו לברר. שמעו סיפור מצחיק ואמיתי שקרה לי לפני כחצי שנה כשישבתי בוועדת בוחנים כנציגת ציבור בהנהלת בתי הדין הרבניים. בתיאור התפקיד נכתב – מזכיר/ת בית דין. שאלתי את אחת המועמדות מה מהות התפקיד וכמה היא חושבת שהיא מתאימה, והיא ענתה – זה להיות מזכירה של הדיין, לקבוע פגישות ולנהל יומן...! מיד הבנתי שהיא פשוט לא קראה את תיאור התפקיד, כי מזכיר בית דין מקבל את הפונים לבתי הדין, קולט את המסמכים, מוודא שאין חוסרים, מעביר לדיינים ובחזרה, הוא ממש לא קובע ישיבות ומנהל יומן! למותר לציין שהיא לא התקבלה...





לשאלות, התייעצויות וכל דבר אחר, כרגיל, אני כאן.

 


פוסטים אחרונים

הצג הכול

אז מה הייחוד שלי?

ניסיתי לבדוק כמה יועצים תעסוקתיים ויועצי קריירה יש, לא הצלחתי למצוא מספר מאומת אבל כנראה שמדובר באלפים. אז מה עושים כשצריך להסתייע ביועץ תעסוקתי במסגרת התמודדות למכרז, איך יודעים למי לפנות? אם פניכם ל

Comentarios


bottom of page